Visies op sieraden

Visies op sieraden, Stedelijk Museum, 1982, gipsafgietsels, tentoonstelling, foto Liesbeth den Besten, tentoonstelling, gipssculpturen
Visies op sieraden, Stedelijk Museum, 1982. Foto (met dank aan) Liesbeth den Besten©
Visies op sieraden, Stedelijk Museum, 1982. Foto (met dank aan) Liesbeth den Besten©

Visies op sieraden, sieraden 1965-1982 was een tentoonstelling in het Stedelijk Museum Amsterdam te Amsterdam (Nederland) van 5 november 1982 tot en met 19 december 1982. De tentoonstelling was samengesteld door conservator Liesbeth Crommelin.

Eigentijdse sieraden werden tentoongesteld op gipsafgietsels uit de collectie van het Allard Piersonmuseum uit Amsterdam (Nederland).

Tentoongestelde kunstenaars (selectie)
Hans Appenzeller
Gijs Bakker
Joke  Brakman
Caroline Broadhead
Pierre Degen
Paul Derrez
Georg Dobler
Herman Hermsen
Susanna Heron
Therese Hilbert
Willem Honing
Emmy van Leersum
Ruudt Peters
Annelies Planteijdt
Lam de Wolf

Tentoonstelling
1982 – Visies op sieraden, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland) (5 november 1982 t/m 19 december 1982)

Links 
Wikidata

Donaties
Deze website heeft geen commercieel doel en is op persoonlijk initiatief, onafhankelijk en geheel op vrijwillige basis met minimale middelen tot stand gekomen. Wilt u dat steunen met een gift? Dat kan! U kunt uw bijdrage overmaken naar: NL27 TRIO 0781 5140 02 ten name van E. Doornbusch te Amsterdam onder vermelding van hedendaagse sieraden, ook kunt u doneren via paypal.me/hedendaagsesieraden. Giften zullen worden aangewend voor onderhoud en verbetering van de website.

Duurzaam verwijzen naar deze pagina? Gebruik dan deze link: http://hedendaagsesieraden.nl/2016/12/08/visies-op-sieraden/

3 Comments

  1. Ik ken Liesbeth Crommelin. Zal ik je Site aan haar doorsturen? Coert kent haar ook trouwens

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  2. grappig, zo’n beeld van een ver verleden (die associatie wordt versterkt doordat de sieraden op eeuwenoude artefacten geexposeerd werden). we roepen maar met Vader Cats: Waar blijft de tijd. overigens vind ik de combinatie modern sieraad – oud kunstvoorwerp nog steeds spannend.

Geef een reactie