Philip Sajet

Philip Sajet, Black Dotted Floating Stone, zilver, niëllo, 2016. Foto met dank aan Philip Sajet©
Philip Sajet, Black Dotted Floating Stone, zilver, niëllo, 2016. Foto met dank aan Philip Sajet©
Philip Sajet, Black Dotted Floating Stone, zilver, niëllo, 2016. Foto met dank aan Philip Sajet©

Philip Sajet (Amsterdam (Nederland), 15 oktober 1953) was en is onder meer actief als sieraadontwerper, docent, beeldhouwer en edelsmid.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Biografie
Sajet volgde een opleiding aan de afdeling edelsmeden van de Gerrit Rietveld Academie te Amsterdam (Nederland) (1977-1981), waar hij les kreeg van onder meer Onno Boekhoudt, Karel Niehorster en Jan Elders. Sajet heeft een paar maanden stage gelopen in Italië, bij Francesco Pavan (1981). Sajet werkte lange tijd in Amsterdam (Nederland) en is tegenwoordig werkzaam in Frankrijk. Hij vervaardigt vooral halssieraden en ringen en een enkele keer ook oorsieraden.

Het oeuvre van Sajet is kleurrijk. Naast edelstenen past hij onder meer de emailleertechniek toe. Sajet verzet zich tegen het klassieke sieraad als statussymbool waarin stenen vaak een hoofdrol spelen. Hij spot met deze pronkzucht door in zijn werk kopieën in bijvoorbeeld bergkristal of kwarts van beroemde stenen zoals de Hope diamant te gebruiken. Ook gebruikt Sajet glasfragmenten uit bijvoorbeeld kerkramen en onedele materialen als kiezelstenen, schelpen en schoenzolen.

Op 3 maart 1995 werd Sajet door Claartje Keur gefotografeerd in zijn atelier in Amsterdam (Nederland).

Enkele sieraden van Sajets hand zijn door Marjan Unger en Gerard Unger samen met honderden andere sieraden van diverse Nederlandse ontwerpers in 2009 geschonken aan het Rijksmuseum Amsterdam (Amsterdam, Nederland).

In 2011 vond er in het CODA te Apeldoorn (Nederland) een overzichtstentoonstelling van het werk van Sajet plaats. De expositie was opgebouwd uit 14 verschillende verzamelingen van onder meer verschillende particulieren, Nederlandse musea als het Stedelijk Museum Amsterdam en het Museum voor Moderne Kunst Arnhem en Galerie Marzee.

Sajet is ook actief als docent en heeft lessen verzorgd aan onder anderen het Royal College of Art (Verenigd Koninkrijk) (1994), de Gerrit Rietveld Academie (1995) het Hiko Mizuno College of Jewelry (2003), Alchimia (2004), Bezalel (2004) en het Sandbeg Instituut (2005). In 1992 heeft Sajet een masterclass verzorgd aan het Royal College of Art. Ook heeft hij gastlessen verzorgd aan de Fachhochschule Trier op de afdeling Edelstein- und Schmuckdesign in Idar-Oberstein (Duitsland).

Philip Sajet heeft met sieraadontwerper Francesca di Ciaula dochter Nina Sajet, die ook actief is als sieraadontwerper. Met partner en eveneens sieraadontwerper Beate Klockmann heeft hij nog een dochter.

Sieraden van Sajet werden en worden gepresenteerd door onder meer Galleria Antonella Villanova, ATTA Gallery, Galerie Ademloos, Galerie Biró, Galerie Handwerk, Galerie Hélène Porée, Galerie Louise SmitGalerie Lous MartinGalerie Marzee, Galerie Orfèo, Galerie Rosemarie JägerGallery Alternatives, Lesley Craze Gallery, Ornamentum Gallery en Viceversa.

Werk in openbare collecties (selectie)
Centraal Museum, Utrecht (Nederland)
CODA, Apeldoorn (Nederland) (1 van de 34 kernkunstenaars)
Danner-Stiftung, München (Duitsland)
Design Museum Den Bosch, Den Bosch (Nederland)
Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
Hiko Mizuno College of Jewelry, Tokyo (Japan)
Los Angeles County Museum of Art (LACMA), Los Angeles (Verenigde Staten)
Musée de l’horlogerie et de l’émaillerie, Genève (Zwitserland)
Musée des Arts Décoratifs (Parijs), Parijs (Frankrijk)
Museum Arnhem, Arnhem (Nederland)
Museum of Fine Arts, Houston (Verenigde Staten)
Museum of Fine Arts Boston, Boston (Verenigde Staten)
Powerhouse Museum, Sydney (Australië)
Rijksmuseum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
Rotasa Collection Trust, San Francisco (Verenigde Staten)
Royal College of Art, Londen (Verenigd Koninkrijk)
Royal College of Art Visiting Artists Collection, Londen  (Verenigd Koninkrijk) (overgedragen aan het V&A)
Schmuckmuseum Pforzheim, Pforzheim (Duitsland)
Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
Victoria and Albert Museum, Londen (Verenigd Koninkrijk)

Werk in particuliere collecties (selectie)
Jurriaan van den Berg
Lois Boardman
Heidi & Karl Bollmann
Annie Brouwer-Korf
Susan Cummins
Helen Drutt
Yvònne Joris
Claartje Keur
Alice & Louis Koch
Rob Koudijs & Ward Schrijver
Riet en Johan van Lonkhuijsen
Threes Moolhuysen-Coenders
Jeldrik Oorthuys
Nina Sajet
Solange Thierry-de Saint Rapt
Marjan Unger & Gerard Unger
Antonella Villanova

Tentoonstellingen (selectie)
1985 – 7 Gouden ringen, Galerie Ra, Amsterdam (Nederland)
1986 – Galerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
1987 – Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
1987 – Holland in vorm: Sieraden, Gemeentemuseum Arnhem, Arnhem (Nederland)
1989 – Ornamenta I, Schmuckmuseum Pforzheim, Pforzheim (Duitsland)
1989 – Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
1989 – Versierd, symboliek in het moderne en antieke sieraad, Allard Pierson Museum, Amsterdam (Nederland)
1990 – KunstRAI ’90, Amsterdam (Nederland) (Galerie Marzee)
1990 – Philip Sajet: Jewelry, Jewelers’ Werk Galerie, Wahington (Verenigde Staten)
1990 – Triennale du Bijou, Musée des Arts Décoratifs (Parijs), Parijs (Frankrijk)
1990 – 25 Jaar Van Reekum Museum, Apeldoorn (Nederland)
1991 – Arsenale, Agression im Schmuck, Museum für Kunsthandwerk, Frankfurt (Duitsland)
1991 – Beauty is a Story, Museum het Kruithuis, Den Bosch (Nederland)
1991 – Neoteric Jewelry, Newhouse Center for Contemporary Art, New York (Verenigde Staten)
1992 – KunstRAI Het ongedragen sieraad, museumpresentatie, Amsterdam (Nederland)
1992 – Neoteric Jewelry, Society for Contemporary Crafts, Pittsburgh (Verenigde Staten)
1992 – Neoteric Jewelry, Museum of Art, Rhode Island School of Design, Providence (Verenigde Staten)
1993 – Aanwinsten, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
1994 – Goud Alleen, Galerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
1994 – 11 Colliers, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
1994 – Philip Sajet, Galerie Sofie Lachaert, Tielrode (België)
1995 – Multiple choice, Museum het Kruithuis, Den Bosch (Nederland)
1995 – Parelproject Pearls, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland
1995 – Peter Skubic ‘Sieraden’ Philip SajetGalerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
1996 – Philip SajetGalerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
1996 – Philip Sajet, Francesca di Ciaula, Amsterdam – Schmuck, Galerie Slavik, Wenen (Oostenrijk)
1996 – 18 Ringen, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
1997 – Chi ha paura, Museum het Kruithuis, Den Bosch (Nederland)
1997 – Killing Time, Galerie Ra, Amsterdam (Nederland)
1997 – Philip SajetGalerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
1997 – Sieraden, vrouwen en de stad, Centrum voor Moderne Kunst De Zonnehof, Amersfoort (Nederland)
1997 – Sieraden, vrouwen en de stad, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
1997 – Water, Galerie Ademloos, Den Haag (Nederland)
1998 – Claartje Keur, portretten en colliers, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, Arnhem (Nederland)
1998 – Sieraden, de keuze van Amersfoort, De Zonnehof, Amersfoort (Nederland)
1998 – Sieraden, de keuze van Nijmegen, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
1998 – Supplement, een keuze uit de sieraden- en catalogiverzameling van Jurriaan van den Berg, De Nederlandsche Bank, Amsterdam (Nederland)
1998 – 9 Colliers 9 interpretaties, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
1999 – Al het wemelend gedierte, Galerie Lous Martin, Delft (Nederland)
1999 – Colliers, Collectie Claartje Keur, De Zonnehof, Amersfoort (Nederland)
1999 – Philip Sajet, Galerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
1999 – Woord en beeld, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, Arnhem (Nederland)
2000 – Jewels of Mind and Mentality, Museum het Kruithuis, Den Bosch (Nederland)
2000 – Op de huid, sieraden uit de collectie, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, Arnhem (Nederland)
2000 – Taal zonder woorden, Contemporary Art Centre, Schalkwijk (Nederland)
2000 – Unieke replica’s, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
2001 – België – Nederland, Juweelkunst 1945 – 2000, Museum voor Sierkunst, Gent (België)
2001 – De nieuwe ambtsketen, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
2001 – Mikromegas, Bayerischer Kunstgewerbeverein, München (Duitsland) (reizende tentoonstelling)
2001 – Philip Sajet, Galerie TACTILe, Genève (Zwitserland)
2001 – Sieraden, de keuze van Almere, De Paviljoens, Almere (Nederland)
2001 – Sieraden, de keuze van Almere, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
2001 – Sieraden, de keuze van Apeldoorn, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
2001 – Sieraden, de keuze van Apeldoorn, Van Reekum Museum, Apeldoorn (Nederland)
2002 – Display, een voorstel tot Gemeentelijke Kunstaankopen, Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam (Nederland)
2002 – Dutch Diversity, Lesley Craze Gallery, Londen (Verenigd Koninkrijk)
2002 – Kroon voor Máxima, Beurs van Berlage, Amsterdam (Nederland)
2002 – Philip SajetGalerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
2002 – Toekenning 007: Valentijn, kleine sieraad objecten, Fonds voor Beeldende Kunsten Vormgeving en Bouwkunst, Amsterdam (Nederland)
2002 – 21 Diademen voor Máxima, Museum het Kruithuis, Den Bosch (Nederland)
2003 – Ayuma, Galerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
2003 – Philip Sajet & Ted Noten Exhibition, Hiko Mizuno College of Jewelry, Tokyo (Japan)
2004 – Hoogtepunten van het Nederlandse moderne sieraad, De Nederlandsche Bank, Amsterdam (Nederland)
2005 – Philip Sajet, Beate Klockmann, Stephanie Jendis – “Fools and Gold”, Galerie Slavik, Wenen (Oostenrijk)
2005 – Winterreise – Internationale Schmuckkunst, Galerie Slavik, Wenen (Oostenrijk)
2006 – Beate Klockmann & Philip Sajet, Galerie TACTILe, Genève (Zwitserland)
2006 – Do the Right Bling, Stedelijk Museum ‘s-Hertogenbosch, Den Bosch (Nederland)
2006 – Philip Sajet, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
2007 – Esther Brinkmann / Iris Bodemer / Philip Sajet, Galerie TACTILe, Genève (Zwitserland)
2007 – Francesco Pavan, Philip Sajet, Schmuck, Galerie Isabella Hund, München (Duitsland)
2007 – Internationale Schmuckkunst, Galerie Slavik, Wenen (Oostenrijk) (Philip Sajet)
2007 – Philip Sajet, Jewellery, The Scottish Gallery, Edinburgh (Verenigd Koninkrijk)
2007 – Philip Sajet – Juwelen, Villa Bengel, Idar-Oberstein (Duitsland)
2007 – Schmuck – Tendenzen, Galerie Slavik, Wenen (Oostenrijk)
2008 – Philip Sajet, Caroline Van Hoek, Brussel (België)
2009 – Philip Sajet, Latour-de-France, Villa De Bondt, Gent (België)
2009 – Philip Sajet, Sieraden/Jewellery, Galerie Marzee, Nijmegen (Nederland)
2009 – The Marzee Collection, international contemporary jewellery, St Andrews Museum, St Andrews (Verenigd Koninkrijk)
2010 – Beate Klockmann und Philip Sajet, Ring Weimar, Weimar (Duitsland)
2011 – Auf nach Italien, Villa Bengel, Idar-Oberstein (Duitsland)
2011 – Beate Klockmann & Philip Sajet, Galerie TACTILe, Genève (Zwitserland)
2011 – Ontketend, grenzeloze sieraden, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, Arnhem (Nederland)
2011 – Sexy: 20th Legnica International Jewellery Competition, Galeria Sztuki, Legnica (Polen)
2011 – Verzamelingen verzameld, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2011 – 25 Year Anniversary of Galerie Louise Smit, Galerie Louise Smit, Amsterdam (Nederland)
2012 – Die Renaissance des Emaillierens, Galerie Handwerk, München (Duitsland)
2012 – “Éclipse”, Philip Sajet, Villa De Bondt, Gent (België)
2012 – Entfesselt, Schmuck ohne Grenzen / Jewellery Unleashed, Museum Bellerive, Zürich (Zwitserland)
2012 – Philip Sajet, “A la recherche du joyau perdu”, Galerie Biró, München (Duitsland)
2012 – Private Cosmos, Seoul (Zuid-Korea)
2012 – Recent PiecesOrnamentum Gallery, Hudson (Verenigde Staten)
2013 – Neuer Schmuck für die Götter, Galerie Handwerk, München (Duitsland)
2013 – Papallona: la metàfora de la vida a la joieria contemporània, Museu de Ciències Naturals de Granollers, Granollers (Spanje)
2013 – Philip Sajet, Beauty is the most important, Galeria Sztuki, Legnica (Polen)
2014 – De sieraden van Annie Brouwer-Korf, Een bijzondere en persoonlijke collectie, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2014 – Frühling, Couples in Jewelry, Galerie Rosemarie Jäger, Hochheim (Duitsland) (Beate Klockmann, Philip Sajet)
2014 – Kettingreacties, sieraden en fotografie van Claartje Keur, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2014 – 12 x 12 x 12, Ornamentum Gallery, Hudson (Verenigde Staten)
2015 – Amber Chamber, Galerie Orfèo, Luxemburg (Luxembrug)
2015 – Amber Chamber, Galeria Sztuki, Legnica (Polen)
2015 – Amber Chamber, Velvet da Vinci, San Francisco (Verenigde Staten)
2015 – GlAmour, Liebe zum Schmuck – Ein Statement von 10 internationalen Künstlern, Museum Villa Stuck, München (Duitsland)
2015 – Jewellery 1970-2015Österreichisches Museum für angewandte Kunst (MAK), Wenen (Oostenrijk)
2015 – Philip Sajet Meta-Morphosis / Towards the Definition, Villa De Bondt, Gent (België)
2016 – Amber Chamber, Gallery, Vilnius (Litouwen)
2016 – Amber Chamber, Gallery Alternatives, Rome (Italië)
2016 – Amber Chamber, V&V, Wenen (Oostenrijk)
2016 – Beyond bling, contemporary jewelry from the Lois Boardman CollectionLos Angeles County Museum of Art (LACMA), Los Angeles (Verenigde Staten)
2016 – La Rhétorique du Lobe, Galeria Reverso, Lissabon (Portugal)
2016 – La Rhétorique du Lobe, Viceversa, Lausanne (Zwitserland)
2016 – PAN 2016, Amsterdam (Nederland) (Kunsthandel Inez Stodel)
2016 – Philip Sajet, Galleria Antonella Villanova, Florence (Italië)
2016 – Philip Sajet, “Moi, je suis toi”, Galerie Biró, München (Duitsland)
2016 – Trait d’Union, Nina Sajet, Philip Sajet, Beate Klockmann, Galerie Noel Guyomarc’h, Montréal (Canada)
2016 – Wie es Euch gefällt – As you like it, Galerie Biró, München (Duitsland)
2017 – Big, Bold & Beautiful, Bloemlezing uit de CODA Collectie, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2017 – Body, Movement, Structure. Contemporary Jewellery and its Construction, Museo Nazionale delle Arti del XXI Secolo, Rome (Italië)
2017 – De pérolas para o ar, Galeria Reverso, Lissabon (Portugal)
2017 – Die Sammlung Bollmann – Schmuck von 1970-2015Deutsches Goldschmiedehaus, Hanau (Duitsland)
2017 – Friedrich Becker Preis Düsseldorf 2017, Deutsches Goldschmiedehaus, Hanau (Duitsland)
2017 – Jewelry Is My Dearest Sin, Philip Sajet & Petra Zimmermann, Galerie Biró, München (Duitsland)
2017 – Jewelry Is My Dearest Sin, Philip Sajet & Petra Zimmermann, Ornamentum Gallery, Hudson (Verenigde Staten)
2017 – Met passie verzameld, met liefde geschonken, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2018 – A Couple of Things, Ame Gallery, Hong Kong (China)
2018 – Alles of niets, collectie Jurriaan van den Berg, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2018 – Bloemlezing CODA CollectieCODA, Apeldoorn (Nederland)
2018 – Chains/Schakels/Verbindingen, Sieraad Art Fair (SAF), Westergasfabriek, Amsterdam (Nederland)
2018 – Parašas/Signature, Signatarų namai, Vilnius (Litouwen)
2018 – Philip Sajet + Edu Tarin, Galeria Reverso, Lissabon (Portugal)
2018 – Ruw & Rauw, CODA, Apeldoorn (Nederland)
2018 – Sala ArteMuseo del gioiello, Vicenza (Italië)
2018 – Schmuck 2018, München (Duitsland)
2018 – Show yourselfDesign Museum Den Bosch, Den Bosch (Nederland)
2018 – Terhi Tolvanen & Philip Sajet, Ornamentum Gallery, Hudson (Verenigde Staten)
2018 –  Uneasy Beauty: Discomfort in Contemporary Adornment, Fuller Craft Museum, Brockton (Verenigde Staten)
2019 – Schmuck 2019, München (Duitsland)

Prijzen (selectie)
2007 – Marzee Prijs

Opdrachten (selectie)
1998 – Ambtsketen gemeente Barneveld
1999 – Schmuck zur Jahrtausendwende (een sieraad voor Heidi Bollmann in opdracht van Karl Bollmann)
2002 – Ambtsketen gemeente Overbetuwe
2004 – Erepenning gemeente Overbetuwe

Bibliografie (selectie)
Bertheux, M., Derrez, P., Linden, G. van der en Moolhuysen-Coenders, T. (2001) Onedel – Non-precious. Schiedam: Stichting Tekens en Ketens. ISBN 9071877612
Besten, L. den (1998) ‘k Zou zo graag een ketting rijgen, Claartje Keur’s collectie colliers & haar fotoportretten van de makers. Arnhem: Museum voor Moderne kunst Arnhem. OCLC 699181441
Besten, L. den (2011) On Jewellery, A Compendium of international contemporary art jewellery. Stuttgart: Arnoldsche Art Publishers. ISBN 9783897903494
Besten, L. den en Boot, M. (2002) Display, een voorstel tot Gemeentelijke Kunstaankopen. Amsterdam: Stedelijk Museum Amsterdam. ISBN 9050061583
Bizot, C. en Coleno, N. (2018) Bijoux Contemporains, Une Passion. Parijs: Regard. ISBN 9782841053636
Bollmann, K. (2015) Amber Chamber. Legnica: Galeria Sztuki. ISBN 9788362534678
Boot, M. (2002) Dutch Diversity 2002, Contemporary Jewellery. Londen: Lesley Craze Gallery. OCLC 314238263
Chambers Mills, R., Drutt, H., Gopnik, B., Lignel, B., en Tigerman, B. (2016) Beyond bling, contemporary jewelry from the Lois Boardman Collection. München: Prestel. ISBN 9783791355627
Elenskaya, M., Friedemann, S., Mazumdar, P., Sajet, P. en Zobel Biró, O. (2018) Philip Sajet 2017 – 2010.
Estrada, N. (2011) New rings. Londen: Thames & Hudson. ISBN 9780500289334
Glamour, Liebe zum Schmuck (2016). München: Museum Villa Stuck. ISBN 978-3-923244-33-1
Hengeveld, M. (2003) Philip Sajet, Ayuma. Amsterdam: Galerie Louise Smit. OCLC 795521145
Jewels of mind and mentality, Dutch jewelry design 1950-2000 (2000). Rotterdam: 010. ISBN 9064503990
Joris, Y. (2002) 21 diademen voor Máxima / 21 tiaras for Máxima. Den Bosch: Museum het Kruithuis. ISBN 9065382720
Juwelen, Sajet (2011). Nijmegen: Galerie Marzee. ISBN 978-90-73124-21-9
Martens, H. (2000) Op de huid, sieraden uit de collectie. Arnhem: Gemeentemusea Arnhem. ISBN 90-72861-27-2
Mueller, L. (1991) Neoteric Jewelry. New York: Snug Harbor Cultural Center. OCLC 676689799
Reinders, C.E.M. (2016) Re/defining jewellery, sieradencollectie CODA Museum. Apeldoorn: CODA. ISBN 978-94-6228-769-3
Sajet, P., Tebar, G.G. en Wild, J. (2013) Papallona: la metàfora de la vida a la joieria contemporània. Granollers: Museu de Ciències Naturals de Granollers. ISBN 9788487790713
Schmuttermeier, E. en Thun-Hohenstein, C. (2015) Schmuck 1970-2015, Sammlung Bollmann. Stuttgart: Arnoldsche. ISBN
9783897904286
Sexy: 20th Legnica International Jewellery Competition (2011). Legnica: Galeria Sztuki w Legnicy. ISBN 9788362534074
Sieraden, de keuze van Almere (2001). Nijmegen: Galerie Marzee. ISBN 90-73124-06-9
Sieraden, de keuze van Amersfoort (1997). Nijmegen: Galerie Marzee. ISBN 90-73124-02-6
Sieraden, de keuze van Apeldoorn (2001). Nijmegen: Galerie Marzee. ISBN 90-73124-07-7
Sieraden, de keuze van Nijmegen (1998). Nijmegen: Galerie Marzee. ISBN 90-73124-03-4
The Marzee Collection: international contemporary jewellery (2009). St Andrews: Fife Contemporary Art & Craft. ISBN 0906272998
Unger, M. (2004) Het Nederlandse sieraad in de 20ste eeuw. Bussum: THOTH. ISBN 9789068683486
Wild, J. (2013) Philip Sajet, Beauty is the most important. Legnica: Galeria Sztuki w Legnicy. ISBN 978-83-62534-32-6

Links
RKD Artists
Wikidata
Website

Donaties
Deze website heeft geen commercieel doel en is op persoonlijk initiatief, onafhankelijk en geheel op vrijwillige basis met minimale middelen tot stand gekomen. Wilt u dat steunen met een gift? Dat kan! U kunt uw bijdrage overmaken naar: NL27 TRIO 0781 5140 02 ten name van E. Doornbusch te Amsterdam onder vermelding van hedendaagse sieraden. Giften zullen worden aangewend voor onderhoud en verbetering van de website.

Duurzaam verwijzen naar deze pagina? Gebruik dan deze link: https://hedendaagsesieraden.nl/2016/11/11/philip-sajet/

2 Comments

  1. Hoi Esther, Hoe kan ik de slideshow zien? Ik kan alleen de Black dottet floating stone ring zien. – (Deze slideshow heeft JavaScript nodig.) – staat erbij. maar ik heb Java geïnstalleerd.

    ik doe er 2 bijlagen bij.

    Het ziet het er perfekt uit, weer dankje, .-), Ph.,

    >

    Like

  2. Hoi Esther, Hoe kan ik de slideshow zien?Ik kan alleen de Black dottet floating stone ring zien.- (Deze slideshow heeft JavaScript nodig.) – staat erbij.maar ik heb Java geïnstalleerd.ik doe er 2 bijlagen bij.Het ziet het er perfekt uit, weer dankje, .-), Ph.,

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.